2011. március 3., csütörtök

Póréhagymás lepény

tésztához
280 g fehér tönkölybúzaliszt
100 g light margarin
1 tojás sárgája
só, bors

töltelékhez
400 g karkikára vágott póréhagyma
50 g light margarin (szerintem olívaolajjal is mehet)
2 dl tejszín
2 tojás
só, bors
szerecsendió

A tésztát összeállítom, majd fél órára hűtőbe teszem. Az eredeti recept szerint bele kellett volna reszelni a formába, de nekem nem dermedt meg annyira, hogy reszelni tudjam, úgyhogy belenyújtottam. Tíz percig kell sütni 200 fokon úgy, hogy sütőpapírt teszek a tésztára, amire babot vagy rizst terítek, hogy rányomja a sütőpapírt a tésztára. Míg a hűtőben hűl a tészta, illetve amíg sül, elkészítem a tölteléket. A póréhagymát a margarinon 20-25 perc alatt teljesen puhára párolom, közben néha megkavarom, sózom, borsozom. Mikor teljesen puha, megvárom míg kicsit visszahűl, majd a tejszínnel elkevert tojást ráöntöm. 
Végül a tésztára ráöntöm a hagymás tölteléket, és 170 fokon 30-35 perc alatt készre sütöm. Én a végén reszeltem rá sajtot is. Nekem túl hagymás lett, legközelebb biztos, hogy csirkemellett is, meg esetleg gombát is teszek még bele, és kevesebb hagymát. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése