2011. március 2., szerda

Rákóczi túrós

tésztához
240 g fehér tönkölyliszt
120 light margarin
60 g xilit
1 tojássárgája
1 dl tejföl
1 cs sütőpor
1 citrom reszelt héja

töltelékhez
500 g túró 
100 g xilit
3 tojás
50-100 g mazsola
1-2 ek zabkorpa
pár ek diabetikus lekvár

habhoz
4 tojásfehérje
120 g xilit

A tészta hozzávalóit összedolgozom, majd a hűtőben egy fél órát pihentetem. Nekem kicsit vizes lett, úgyhogy jól be kellett lisztezni nyújtás előtt, és két réteg sütőpapír között nyújtottam. Egy nagyobb téglalap alakú tepsibe teszem, és 180 fokon világos zsemleszínűre sütöm (kb.15 perc) 
Közben a túrót elkeverem a xilittel, a tojások sárgájával, a mazsolával (amit lehet előtte be lehet áztatni és lecsepegtetni, én nem tettem), aztán a zabkorpát. Végül a külön felvert tojásfehérjét adom hozzá. 
A félig sült tésztát kiveszem a sütőből, megkenem a lekvárral (én saját eperből, xilittel eltett lekvárt használtam, de ha ilyen épp nincs kéznél, használjunk diabetikus baracklekvárt, eredetileg úgyis a barack illik hozzá... :) 
Visszatoljuk sülni. Én 20 percet adtam neki. 
Közben elkészítettem a habot a tetejére. Nem tudom, melyik része kell, hogy ne essen utólag össze, én így szoktam, és működik: először keményre felverem a habot. Majd a xilitet háromszorra adagolom hozzá. MInden egyes alkalommal hozzáadom, újraverem, beteszem a mikróba 5 mp-re, keverem megint, majd hozzáadom a következő adag xilitet, és így tovább. Mikor mindhárom adag benne van, és újra vertem, hozzáadok két tk citromlevet. Kőkemény lesz (kenni is alig bírtam a süti tetejére) és másnap is ugyanolyan magas. :) Tehát ezt a habot is rákenem a tésztára, ha akarom cifrázom, és megy vissza a sütőbe, amíg kicsit megbarnul. Én elkövettem azt a hibát, hogy légkeverésre tettem vissza, legközelebb tuti, hogy felső sütést alkalmazok majd erre, mert így 20 perc után sem nagyon volt színe... 
Az íze viszont hihetetlen jó lett. :) Szerintem egyáltalán nem maradt el az eredeti verziótól. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése