2013. május 20., hétfő

Bográcsban főtt pörkölt tönkölygaluskával

Egy tipikus magyar étel, és sok változtatás nem kell hozzá, hogy egészséges legyen. Annyi, hogy a galuska tk tönkölybúzából készült, a húson nem volt semmi zsíradék, és a hagymát olívaolajon pirítottam. Pont ugyanolyan jóízű volt, mint az eredeti. :) 


Galuska:

50 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
2 tojás
só víz

Pörkölt:
1 kg karaj teljesen megtisztítva
egy kis olívaolaj
6-7 fej vöröshagyma
bors
pirospaprika
1 üveg házi lecsó :)


Galuska: 
Összekeverem a hozzávalókat, annyi vizet adok hozzá, hogy jól szaggatható legyen. Forrásban lévő vízbe beleszaggatom, amikor feljöttek, még kicsit várok, majd kiszedem őket. Egy kis szőlőmagolajjal locsoltam meg, hogy ne tapadjon össze.

Pörkölt:
Csontos karajt vettem, teljesen megszabadítottam mindentől, a csontból másnap jó kis erőleves lett sok zöldséggel. :) Tehát a megszabadított tiszta husit felkockáztam, hagymát megpucoltam, felaprítottam. A bográcsba öntöttem egy kis olívaolajat, azon megpirítottam a hagymát, majd rákerült a hús. Fűszerek, és jó negyed óra után a lecsó. Bő másfél óra főzés után rászedtük a tönkölygaluskára, kis tejföllel és csemege uborkával fogyasztottuk. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése