2011. október 30., vasárnap

Sütőtök pite

20 dkg tönkölyliszt
10 dkg light margarin
2 dkg Xilit
0,6 dkg szódabikarbóna
2-3 tojás (ebből 1 db a tésztába, 1-2 db a töltelékbe)
csipet só
60 dkg sült, héjától eltávolított tök (nekem nem volt sült, így, megtisztítottam, felkockáztam, serpenyőben pici vízzel megpároltam fedő alatt, gyors és így is kiváló)
8 dkg méz
1 mokkáskanál őrölt fahéj
1/4 mokkáskanál őrölt szerecsendió
1/4 mokkáskanál őrölt szegfűszeg
1/4 mokkáskanál őrölt gyömbér

Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, én nem is melegítettem elő, mivel másik étellel együtt (jénais) tettem a sütőbe (légkeveréses, így nem volt vele gond).

A lisztet, a szódabikarbónát, az olvasztott vajat, a "cukrot", 1 tojást és 1 csipet sót összegyúrtam tésztává, majd kinyújtottam, a piteforma alját és oldalát kibéleltem vele. 180 fokon 10 percig sütöttem, majd ráöntöttem a masszát, és visszatettem.

A "massza": a sütőtököt összenyomkodtam villával, a mézet és a fűszereket, illetve egy helyett 2 tojást tettem bele, mert sokank tűnt a massza, és jól is tettem. Összekeverjük és az elősütött pitetésztára öntöttem, egyenletesen elosztottam és visszatettem a sütőbe. Ezután még kb. 25-30 percig sütöttem, de figyelni kell, ahogy mondtam én mással együtt sütöttem.

Nem sokáig volt belőle, kicsiknek-nagyoknak nagyon ízlett.


(az alapötlet a Mindmegette.hu-ról való)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése