2011. december 26., hétfő

Rakottklumpli káposztával

összerakva, sütés előtt
Ez a változat hús nélkül készül, nekem nagyon ízlett.


5-6 szem krumli
só, bors
15 dkg vecsési savanyúkáposzta
készen, fogyasztás előtt
2-3 kis fej lilahagyma
1-2 dl főzőtejszín
sajt a tetejére
pici olaj a jénai kikenéséhez




A krumplit héjában, sós vízben megfőzöm. Ha elkészült, megpucolom és karikára szeltem. A jénait kikentem olajjal és rétegezni kezdtem a krumplit és  nyers lilahagymát. Közben szorgosan sóztam-borsoztam. A legtetejére tettem a savanyú-káposztát, persze rétegenként is lehet belőle használni. Az egészet nyakon öntöttem a tejszínnel és hideg sütőbe tettem. 180 fokon készre sütöttem. Mikor a tejszín az alján kezd összeállni, akkor szeleteltem rá a sajtot és még kb. 10 percre visszatettem, h. megbarnuljon. Nagyon kiadós, persze hús mellé is jó köretnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése