2013. december 26., csütörtök

Kacsamáj hagymaágyon, omlósan

Nálam ez volt a menü szenteste. Őszintén finomabb lett, mint gondoltam, több receptet olvasgatva találtam ki ezt a verziót. Annyira omlós volt, hogy tényleg minden falat egy élményt jelentett. Serpenyés zöldségkörettel - nem mirelit! - és almaszósszal tálaltam.

Hozzávalók 2 fő részére:
10-15 dkg kacsamáj
2-3 gerezd fokhagyma
fél fej vöröshagyma
1 ek kókuszzsír
őrölt feketebors
himalája só
majoranna

Almaszósz:
2 kisebb alma
fahéj
1-2 ek eritrit

Zöldségköret:
ízlés szerint bármi, nekem most: gomba, hagyma (lila és vörös), kápia paprika,
1 ek kókuszzsír
Vegeta naturella flekken fűszerkeverék (adalékmentes!)


A zöldségköretet kockázva-csíkozva, kevés kókuszzsíron, pici fűszerrel, sóval puhára pároltam. Közben az almaszószhoz a megpucolt almát felkockázva fahéjas, "cukros" vízben puhára főzöm, annyi vízzel, ami épphogy ellepi. A végén ezt összeturmixolom és kész is. Máskor teszek hozzá kis tejszínt is, de most inkább natúrabb ízt szerettem volna.


A kacsamáj szeleteket (kb. 2cm-esek voltak) tejszínbe áztattam kb. fél órára (nem volt több időm, de lehet egy éjszakára is beáztatni, ill. lehet tejbe is). Közben a serpenyőben a megolvasztott kókuszzsíron megfuttattam a félbe, majd vékony csíkokra szeletelt hagymát ill fokhagymát. A májszelteket mindkét oldalukon borsoztam, majorannával szórtam, a hagymaágyra helyeztem, és óvatosan, mindkét oldalukon átsütöttem, néhány perc alatt. Csak a tányéron sóztam, már tálaláskor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése