2013. december 2., hétfő

Töltött sütőtök

Egy barátnőmtől kaptam a recept alapötletét, mivel emlékezetből probáltam reprodukálni, az eredetitől eltér, de nekem nincs hiányérzetem ezzel kapcsolatban. Köretként (valamilyen husi mellé, főént fiúknál:) v. önmagában is finom és laktató. Kb. 2-3 fő részére elegendő.

Hozzávalók:
1 sütőtök
só, bors
2-3 gerecz fokhagyma
10 - 15 dkg feta sajt (vagy krémfehér sajt)
kakukkfű

A sütőtököt alaposan megmossuk, hosszában vágom ketté, kikaparom a belsejét. Megsózom, borsozom, fokhagymával megtűztelem. Hagyományos módom elkezdem sütni (általában 180 fokon, alsó-felső sütéssel). Mikor már félig megsült, kiveszem és kikaparom a belsejét. Ha elég puha, akkor villával összenyomom, ha nem összeturmixolom a fokhagymával együtt. A villával durvára összenyomkodom a fetát és hozzákeverem a sült tökhöz, utánaízesítek ha kell, ill. a kakukkfüvet hozzákeverem, majd az egész keveréket visszatöltöm a tök héjába és készre sütöm. Nekem nagyon bejött és szezonja van!

Az eredeti recept itt található: http://www.rivercottage.net/recipes/stuffed-butternut-squash/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése