2013. december 26., csütörtök

Narancsos túróhabos (bögrés)


Az alapötlet innen való, de sok módosítással, fela annyi mennyiséggel (kis szilikonformám miatt): http://webcukraszda.hu/bogres-turos-sutemeny/

Ráadásul megromlott a túróm, így a tésztát kisütöttem, és miután beszereztem másikat, a hab nyersen került rá. Nagyon nagy sikere volt, még a reformkajákat kerülő bátyám is falta! :)

Hozzávalók (kb. 25x25-ös tepsihez):
Tészta:
1/2 bögre tej
1 bögre tk tönkölyliszt
1/2 cs sütőpor
1/2 bögre eritrit
1 tojás
6 dkg kókuszzsír
csipet só

szállítás előtt
Túróhab:
25 dkg zsírszegény túró
1/2 cs. zselatin fix
kis doboz növényi tejszín (talán 2dl)
1 narancs
néhány kanál eritrit porrá darálva (ízlés szerint)

Tészta: A kókkuszzsírt az eritrittel "habosra" keverjük, ami szerintem lehetetlen, így géppel vertem egy darabig, majd a sütőporral, sóval elkevert lisztet adtam hozzá és a tejet. Jól kidolgozzuk és előmelegített sütőbe tesszük. 180 fokon tűpróbáig sütjük. Ha teljesen kihült, utána tesszük rá a túróhabot.

Hab: A tejszínt felverjük, félre tesszük. A túrót géppel összetörjük, beletesszük a fixet és 1 percig keverjük, majd a "cukrot" is hozzá adjuk, tovább keverjük. Majd kézi habverővel óvatosan hozzáadjuk a tejszínhabot, hogy ne törjön össze, végül a narancsot is elkeverjük benne. Viszonylag gyorsan a kihűlt tésztára egyengetjük, mert hamara "megköt". Néhány órára a hűtőbe kell tenni, hogy végleg megszilárduljon, majd szeletelés után fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése