2012. április 23., hétfő

Csirkecombos egytál

Remek vendégfogadó, ha estére jönnek hozzám vacsorára, gyakran készítem, m. a sütőt beprogramozva kész, mire én is hazaérek munkából. 3 fő részére.


3-4 csirkecomb (lehet alsó v. felső)
4-6 szem krumpli
só, bors
provance-i fűszerkeverék (vagy egyéb fűszerek)
brokkoli v. zöldségkeverék
1 dl tejszín
1-1 vöröshagyma, lilahagyma



A krumplit előző este meg szoktam héjában főzni, megpucolom és így teszem a hűtőbe, ennyivel is előrébb vagyok! A csirkéket előző este picit a serpenyőben sózás-borsozás után frisen sütöm néhány csepp olajon. A jénait picit kikenem olivával és a karikára szeletelt krumplit, a kétféla - szintén karikára szelt - hagymával rétegezem, mígnem elfogy. Minden réteget sózok. A tetejére helyezem a fűszerkeverékkel megszórt csirkecombokat, és vagy jól megszórom zöldségkeverékkel, vagy - ahogy a képen is látható - brokkolikat helyezek rájuk. 

Fedővel együtt készre sütöm, 180 fokon kb. 1h 15 perc alatt. Néha locsolok rá tejszínt, de van hogy kihagyom. Az utolsó néhány percben fedő nélkül szoktam rápirítani, h. a csirka picit piruljon, van h. ilyenkor kis sajtdarabokat is helyezek a tetejére. Savanyúság, esetleg saláta is mehet hozzá, de remek egytál-étel! A vendégek késtek, így mindig rátettem még pár percet, ezért túl is barnult a sajt széle... azért elfogyott! ;)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése