2012. április 23., hétfő

Gyümölcsös túróhabos

Ez egy igazán könnyű és finom tortácska, rövid életű volt. A nosalty-ról van az alaprecept, de elég sokat könnyítettem még rajta.

Tésztához:
3 db tojás
1 ek teljeskiőrlésű liszt (zabpelyhet használtam)
1 ek darált dió vagy mandula
1 ek kakaópor
2 ek  olaj
fél cs sütőpor
1 ek xilit

Töltelék:
házi lekvár (én saját xilittel elrakott meggylekvárt használtam, kiváló volt m. picit savankás lett tőle)
kockázott gyümölcsök (ez bármi lehet, én narancsot és körtét használtam, talán fél almát is, ami volt otthon)

hab:
1,5 dl Növényi tejszín  
15 dkg sovány túró
néhány csepp citromlé
icipici xilit

csoki:
nekem van direkt ilyen csokimázam, amit picit mikrózni kell és már csorgatható is, de étcsokival is pótolható

A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját kikeverjük az olajjal, kakaóporral és a xilittel (egyéb édesítővel). A fehérjét felverjük kemény habnak, majd a sárgáját 2-3 részletben könnyedén, kézi habverővel hozzákeverjük. Beleszórjuk a darált diót vagy madulát, majd a lisztet, amiben a sütőport elvegyítettük. Az egészet nagyon könnyedén, csak pár mozdulattal elegyítjük, hogy megmaradjon a tojáshab állaga. Én ezt sütöttem szilikon formámban, így ki sem kell kenni. Kb. 12-15 perc alatt lett kész 180 fokon, előmelegített sütőben, de tűpróbával kell folyamatosan nézni h. átsüljön, de ne is égjen meg. Kiborítva teljesen hidegre hűtjük.



Megkenjük lekvárral a tetejét és erre halmozzuk a kockázott nyers gyümölcsöket. A tejszínt habbá verjük pár mp alatt, hozzávegyítjük a túrót, ill a néhány csepp citromlét (lehet esetleg narancslét is használni) és utóédesítjük, ha szükséges. Ezt a krémet halmozzuk a gyümölcsre, és a tetejét pici csokival megcsorgatjuk. Nagyon gusztusos és finom is, és tényleg nagyon könnyű!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése