2012. április 23., hétfő

Spenóttorta


Húsvétkor mindig megsütöm, pedig olyan finom, h. máskor is meg kéne! :)

Hozzávalók:
40 dkg mélyhűtött tk. tönköly leveles tészta (nekem nem volt, így azt is magam készítettem, és igen finom lett. Ennek a tésztát készítettem el, csak édesítő nélkül: pite
45 dkg spenót
1 kis fej hagyma
50 dkg tehéntúró
2 tojás
10 dkg reszelt parmezán (vagy ki is hagyható)
5 dkg light margarin

bors
szerecsendió
petrezselyem
6 tojás (én most kivételesen fürj-tojásokat használtam)

Elkészítés:

A margarinon megfonnyasztott hagymára dobtam a spenótot (ha nincs friss, jó a mirelit is) és fedő alatt kb. 5 percig pároltam, majd fedő nélkül erős tűzön a levét elpárologttam (ez nagy fontos, hogy ne ázzon el a torta!). A kihűlt spenóthoz adtam a túrót, sajtot (ha van, sokszor kihagyom), 2 egész tojást, petrezselymet, továbbá ízlés szerint sót, borsot, szerecsendiót, és jól összedolgozom.

A tésztát 1/3, 2/3-ad arányban osztottam. A nagyobbik kinyűjtott tésztával béleltem a kivajazott tortaformát úgy, hogy búven túlnyúljon a peremén. A kisebbik gombócból a forma aljával megegyező nagyságú kört vágtam, ezzel fedntem a tortát. 

sütés előtt, tojással megkenve
A kibélelt formába simítottam a masszát, merőkanállal 6 mélyedést nyomok a krémbe, és ezekbe ütöm bele az egész tojásokat. A kisebb tésztakoronggal befedem, a túllógó tésztával összedolgozom. A leeső tésztaszélből tojásformát vagy nyuszifejet vághatunk , amivel a torta tetejét díszíthetjük. 

A tetejét előbb villával megszurkálom, majd egy kis tojással vagy kis tejföllel, esetleg tojásos tejföllel megkenem, hogy a sütésnél szép színt kapjon. 


sütés után
a tortaszelet, tojással a közepén

Előmelegített sütőben legalább 1 órán keresztül sütöm (ha gyorsan pirulna a tetejét fóliával letakarjuk). A formában hagyom kihűlni az ablakban, majd tálon tortaszerűen szeleteljük. Másnap is remek az íze!








1 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Elkészítettem a spenóttortát, nagyon-nagyon finom lett! :) Köszönöm a receptet! Remélem nem bánjátok, de a blogomban is kitettem, természetesen a hozzátok vezető linkkel együtt.
    http://sutiland.freeblog.hu/archives/2012/07/24/Spenottorta/

    VálaszTörlés