2010. december 26., vasárnap

Almás pite vaníia habbal

 Pite szelet

 Sütés előtti állapot
Sütés után, habbal

tészta:
25 dkg fehér tönkölybúzaliszt
5 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
csipet só
15 dkg margarin
10 dkg xilit
töltelék:
70 dkg hámozott, felkockázott alma
4 ek xilit
1 kávéskanál őrölt fahéj
vanília hab:
1 cs főzős vaníiás pudingpor
0,5 l tej
4 ek xilit
2 dl tejszín

Először összeállítom a tésztát. Én light margarint használtam, és az vizesebb, úgyhogy más nem kellett hozzá. Az eredeti receptben rendes margarint ír, ahhoz kell egy kis víz, hogy kemény, de nem ragadós tésztát kapjunk. Mikor ez kész, kinyújtjuk akkorára, hogy a sütőformában 3 cm-es peremet is hagyjunk rá. A töltelékhez valókat is összekeverjük, és ráhalmozzuk a tésztaágyra. 180 fokon 35-40 percig sütjük. Én hőlégkeverésre állítottam, de a tetején az almák kicsit megszáradtak. Innen jött az ötlet a vanília habra. :) És milyen szerencse, mert azt hiszem nélküle nem lett volna ennyire finom. A habot pedig egész egyszerűen úgy csináltam, hogy megfőztem a pudingot, majd hozzáadtam a felvert habot. Végül rákentem a megsült, és kellőképp lehűlt pitére. Nagyon jól sikerült. :) 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept, mindenképpen kipróbálom! Az oldal is szuper! Köszi! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük! Hajrá, és írd le milyen lett a hatása. Nálunk folyamatosan tarol! :)

    VálaszTörlés