2011. február 5., szombat

Csőben sült zöldbab

megj: igen, ez a levesből kimaradt másik fél kg, kellett vele kezdenem valamit :)
sütőből kivéve


1/2 kg zöldbab (mirelit)
1 doboz félzsíros tejföl
2 tojás
só, bors, fokhagyma granulátum
kevés sajt a tetejére


formából kiborítva tálaltam (talán meg is fordítható h. a sajt legyen fent)
tálalási javaslat: lecsós szűzpecsenyével
Mivel a levessel együtt megfőztem a zöldbabot, így innem már könnyű dolgom volt. (ha valaki nem tudja miről van szó, a mirelit zöldbabot 2 ek olivaolajon és egy fél, apróra vágott hagymán megfuttatom, majd sózom és felöntöm annyi vízzel h. ellepje, megfőzöm, utána lecsepegetem) Mivel nem akartam kenegetni, szilikon tálba tettem a zöldbabot, és ezt öntöttem nyakon a következő öntettel: 2 tojás fehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval, villával ehhez kevertem a sárgáját, ill. a tejfölt.
Sóztam, borsoztam, fokhagymáztam. Mivel a sütő amúgy is ment, kb. 12 perc alatt meg is sült (egyébként 2oo fokon és légkeverésen ment a sütő, de süti volt fölötte, tehát önmagában elég a kisebb hőfok és talán kevesebb idő). Ekkor még megszórtam sajttal a tetejét, és 2 percre visszadobtam. Köretnek is kiváló, ill. vegáknak remek főétel, ezért is került ebbe a kategóriába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése