2011. február 5., szombat

Mexikói serpenyős bab

4 fő részére

megj1: ez itt Mimi receptjének újragondolása :)
megj2: vigyázat, csípős!
 
25 dkg darált marha/sertéshús (sütési időnél és sertéssel kalkuláltam, marhánál ez biztos több)
1o dkg zabfasírt por (magyarosat használtam, de bármi jó)
1 kis fej vöröshagyma apróra vágva
1 tojássárgája
só, bors
2 ek worcestershire-szósz
3 ek olivaolaj
ismét 3 ek olivaolaj
4 hámozott paradicsom (nekem olasz darabolt konzerv volt otthon, beletettem mindet)
1 kis fej vöröshagyma apróra vágva
400 g kidney bab konzerv
1 konzerv kukorica
2 zöld, kimagozot pepperóni (nekem most jalapeno volt otthon, abból használtam kb. 15 karikát)
1 kockára vágott kápia paprika,
1 kh chilipaprika por (én chili szószt használtam, néhány cseppet)
1ek közepesen csípős mustár,
3 ek apróra vagdalt petrezselyem (én ezt le is hagytam)

Kicsit szerettem volna lazítani a húson, ezért is hazsnáltam zabfasírtot hozzá, nyilván ha valaki csak hússal akarja, akkor annyival többet tegyen bele. A húst összegyúrtam a fasírtporral, hozzáadtam néhány kanál vizet, a tojássárgáját és formázgahó állagúra gyúrtam. Közben worcestershire szósszal locsolgattam, (lehet több is ment bele mint 2 ek, mert én szeretem :) majd jött a bors és picit utánsóztam. Ebből kis fasírtlepényeket formáztam, amit - mivel nem akartam bő olajban sütni - az olivával kikent tepsire helyeztem, majd a végén minden megfordítottam, így mindkét oldala olajos lett, de nem tocsogott benne. Ezt a már meleg 2oo fokos sütőbe tettem - épp sült bent más - és 25 percig az egyik oldalán, majd további 4 percig a másik oldalán készre sütöttem.

Amíg a hús sült, készítettem a többit. Serpenyőben, olajon megpirítottam kissé a hagymát, ehhez adtam aparadicsomokat, a konzerv levével együtt, majd hozzákevertem a babot, a kukoricát, az erőspaprikát és a kápiát. Ezeket kb. 1o percig főztem, majd hozzátettem a pár csepp csiliszószt, megsóztam az egészet, végül hozzáadtam a mustárat. Néhány másodperc múlva, pedig kikapcsoltam az egészt. A húslepényeket beleforgattam a színes zöldségmártásba és jóízűen hozzálláttam :) nekem egyik örök kedvenc. Ha valaki nem szereti a csípőset vagy gyerekek esetében, nyilván kihagyhatóak az erős elemek: erős paprika és a chili por vagy chili szósz, gondolom akkor jóíz az étel! Ha valaki pedig nagyon szereti az igazán erőset, akkor ne sajnálja belőle a paprikát és a chilit!

Arriba! :)

1 megjegyzés: