2011. február 5., szombat

Narancsos túrótorta

megj: egyik kedvenc, és ebben a formában sütve még jobban is mutat :)
megj2: nyáron, mikor nincs narancs, 1oo%-os narancslével is elkészíthető, úgy is finom, persze gyümölccsel az igazi!

1 kg túró
csipetnyi só
12 dkg vaj (én light margarint használtam)
5 dkg xilit + 1o dkg fruktóz
3 tojás
1 cs. főzős vaníliás pudingbpor
1/2 cs. sütőpor
7 dkg zabkorpa
1 alma
3 narancs
1o dkg cukrozott narancshéj (simát szoktam bele tenni, de most elmaradt)

sütés után, fogyasztás előtt

A túrót szitán áttöröm, majd a margarinnal, édesítőkkel, csipet sóval és a tojássárgákkal robotgéppel jól összedolgozom. Hozzáadom a pudingport, a sütőport, a zabkorpát, elvekevem, majd belereszelem a meghámozott almát. Vagy 2 narancs levét kifacsarva, 3-at pedig felkockázva hozzáadom, de jelen alkalommal 2 narancsot kockáztam és mivel volt 1oo%-os narancslevem, egy kb fél decit se tettem hozzá, és a harmadik narancsot inkább megettem :). Vigyázni kell a lével nagyn, nehogy eláztassa a tortát, inkább kevesebbet... Végül a tojásfehérjékből kemény habot verek egy csipet sóval, ezt is beleforgatjuk a masszába. Mivel szilikon formát használtam, simán csak beleöntöttem a "tésztát", ha ilyen nincs, akkor kivajazott, kizabkorpázott formába kell önteni. Előmelegített sütőben, 2oo fokon 5o percig kell sütni elvileg, no én az 5o-en felül még plusz 2o-25 percig sütöttem, mert a tűpróba erre késztetett. Azt is hozzáteszem, h. más is sült a sütőben, tehát ennek függvénye az időtartam. Fontos, h. a kikapcsolt sütőben hagyjuk kihűlni, majd én még később a kőre is letettem egy órára, mielőtt kiborítottam volna.
diétás lekvárral is szervírozható

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése