2011. február 5., szombat

almás-fahéjas-diós muffin

12 darabhoz:
megj: a "cup" angolszász mértékegység kb. 2 dl-es csészével-pohárral - ennél a receptnél - kiváltható

 2 cup liszt (én 1 cup tk.tönkölyt használtam, a 2. cup-ot meg vegyítettem: zabpelyhet, zabpehely-lisztet, búzakorpát, mert szerettem volna, ha nem olyan sűrű. Működött! Természetesen ez szabadon variálható)
1tk sütőpor
1tk szódabikarbóna
csipet só
1 alma reszelve
1 tojás
5 dkg light margarin
3/4 cup natúr joghurt
fahéj
1 púpos ek. xilit
1 púpos ek. fruktóz (nyilván az édesítő szabadon varálható, több is hozzá adható ízlés szerint)
1 marák durvára vágott dió
diabetikus lekvár



A lisztféléket a sütőporral, szódabikarbónával, sóval, fahéjjal, édesítőkkel elkeverem. A margarint picit felmelegítem (vigyázat, érdemes letakarni, és odafigyelni rá, mert elég nagyokat durrant a víztartalma miatt) és a tojással kikeverem, majd a liszthez adom. Ezután jöhet hozzá a joghurt, végül a meghámozott, lereszelt almát keverem hozzá. Erre szórom a diót, jól összekeverem, a muffin formákba halmozom. Közepébe pici mélyedést vájok, és lekvárpöttyöket teszek bele (nekem vörös-, és feketeáfonya volt otthon). 2oo fokon előmelegített sütőben, légkeverésen kb. 2o percig - ill. tűpróbáig - sütöttem. 
Szépen feljött, jól átsült és nekem nagyon ízlett! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése