2011. február 5., szombat

Sztrapacsaka - light :)

1 kiadós férfi adag (avagy 2 női:)


3 ek tk tönkölyliszt
4 ek zabpehelyliszt
6 ek víz
1 tojás
1tk só
3 ek natúr joghurt
3 ek olivaolaj
1 fej vöröshagyma
3 szelet sonka
5 dkg juhtúró (brynza)
tejföl


A lisztekből, vízből, tojásból, sóból, joghurtból galuskatésztát keverek. (A joghurttól könnyebb lesz). Itt azért nézni kell az állagot, lehet h. a fentieknél picit kevesebb-több kell bele, m. én is úgy adogattam hozzá folyamatosan, mikor láttam h. még mindig lágy. Érdemes állni hagyni egy kb. negyed órát, közben egy fazékban vizet forralunk. A hagymát megpucoljuk, csíkokra szeljük, azokat pedig hosszában három felé vágunk. Ezt megfuttatjuk olajon pici sóval, majd a felkockázott sonkát és hozzá adjuk, együtt pirítjuk. Mikor a víz forr, sót-olajat teszünk bele, és galuskaszaggatóval kiszaggatjuk a forró vízbe a galuskát - közben mindig keverve egyet a már vízben levőkön, nehogy összecsomósodjon. Mikor végeztünk a szaggatással, kb. 5 perc alatt készre főzzük, majd szűrön lecsöpögtetjük, majd a serpenyőben lévő hagymához-sonkához öntjük. Én még itt is pirítottam 1-2 percet közösen. Ekkor tányérra tesszük, a brynza-t elmorzsoljuk rajta és ízlés szerinti tejfölmennyiséggel tálaljuk. Eszméletlen fincsi! :) 

megj: a fele galuskát lefagyasztottam, tehát kb. dupla ennyi galuska lett a fentiekből. Gondolom krumplival is kiváló, de nekem nem hiányzott belőle sem az íz, sem a hozzá kapcsolódó plusz kalória :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése