2011. január 4., kedd

Kuglóf



50 dkg fehér tönkölybúzaliszt
20 dkg xilit
10 dkg szárított vörösáfonya
3 dkg élesztő
3 dl tej
1 dl olaj
1 citrom leve és héja
1 kk bourbon van. cukor
1-2 csipet só

Elöljáróban annyit, hogy ezt a receptet megtaláltam, és irtóra meg akartam csinálni. Így is tettem. De a tészta nem kelt meg. Fogtam arra, hogy fagyasztott élesztővel csináltam, és kicsit sikerült a tejet túlmelegíteni, aztán tettem hozzá porélesztőt is, de az sem segített. Lapos lett, és nem sült át. Nem hagyott nyugodni a dolog, meg akartam csinálni!!! Újra elkészítettem, ezúttal friss élesztővel. Gyönyörűen fel is futott, bedagasztottam a tésztát, hagytam kelni, de ismét nem kelt meg. Kisütöttem, és ugyan megint tömör lett, de ezúttal megsült és ehető volt. De már annyira idegesített a dolog, hogy adtam neki még egy esélyt. Most porélesztőt használtam, hátha. Mondanom sem kell, semmi nem történt, úgyhogy feladom... De már annyi energiát fektettem bele, hogy gondoltam felteszem. És tényleg az íze jó. Ha valakinek sikerül lazára csinálni, szóljon. :D Tehát a recept:
Az élesztőt a szokásos módon felfuttatom (a felfuttatáshoz nem jó a xilit!!!) Hozzáöntöm a többi hozzávalóhoz, és megdagasztom (az olajat csak a végén, lassan adagolva adom hozzá). 40 percet meleg helyen kelesztem. Kikent kuglóf formában még 15 percet pihentetem, majd 40 perc alatt 180 fokos sütőben hőlégkeverésen megsütöm. Habos kakaóval kimondottan finom. :D

3 megjegyzés:

  1. Kedves Evelyn! Mi lenne, ha a tk. lisztet kevernéd sima listtel, mondjuk fele-fele arányban, és adnál hozzá egy kis túrót is? Akkor a CH tartalma alacsony maradna, de könnyítené a tésztát, és az élesztőnek lenne elég szuflája, hogy megkelessze? CSak egy ötlet! Üdv, Milyánné Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Evelyn! Mi lenne, ha a tk. lisztet kevernéd sima listtel, mondjuk fele-fele arányban, és adnál hozzá egy kis túrót is? Akkor a CH tartalma alacsony maradna, de könnyítené a tésztát, és az élesztőnek lenne elég szuflája, hogy megkelessze? CSak egy ötlet! Üdv, Milyánné Marcsi

    VálaszTörlés
  3. JA, és persze az élesztő felfuttatásához gondolom te is cukrot használtál. Én 1 kockacukorral szoktam csinálni. Ki fogom próbálni ezt a receptet. :-)

    VálaszTörlés