2011. január 15., szombat

Sajttal töltött köles ropogós



20 dkg köles
10 dkg sajt
1 közepes fej vöröshagyma 
2 ek olívaolaj (a sütéshez)
2 ek fehér tönkölyliszt
zabkorpa




A kölest az apróra vágott hagymával háromszoros mennyiségű sós vízben megfőzöm, majd tető alatt hagyom kihűlni. Addig a sajtot felkockázom. A kölest összekeverem a többi hozzávalóval (én egy kicsit több lisztet tettem bele, és annyi zabkorpát, hogy gyúrható legyen, majd gombócokat formázok belőle, és mindegyik közepébe nyomok egy darab sajtot. Az olajozott tepsiben 180 fokon 15 perc alatt ropogósra sütöm őket. Bármilyen mártogatós készíthető hozzá, mi egyszerűen tejföllel ettük. Nagyon finom lett! :)

megj: megcsináltam hajdinával is - mert csak az volt itthon - és úgy is nagyon fini! Annyi, h. annak nem kell 3x-os víz, picit híg lett így, de tudtam kompenzálni, ill. a sütőben picit több idő kellett neki. anett

2 megjegyzés:

  1. hu ez is nagyon igeretes:)
    duskalok a lehetosegekben mit csinaljak meg meg.
    koszonom!

    VálaszTörlés
  2. köszi, nagyon fini lett!
    (mi még vegetával, borssal meghintettük a kölest)
    valszeg túl nagy gombócokat gyúrtam, mert 45 percig sült, mire nem ragadt!
    nagy sikere volt!

    VálaszTörlés