2011. január 1., szombat

Morzsás süti (almás)

A képen látható mennyiséghez
1 kg alma
1 bögre zabpehely
1/2 bögre liszt (én mixeltem: tk. tönkölylisztet, zabpehelylisztet (kb. ugyanannyi arányban) és kevés zabkorpát vegyítettem)
1/2 bögre cukor (fele fruktóz-fele xilit lett)
15 dkg margarin (light-ot használtam)
fahéj
2 maroknyi darál dió
Tálaláshoz: vaniliaöntet vagy vaniliafagyi

sütés előtt
sütés után


vaniliafagyival :)
Az almát megpucoltam, felszeltem nem túl apró kockákra, majd megszórtam fahéjjal. Erre kellene a cukor, de én véletlen a tésztába tettem, úgy sem volt rossz, bár picit ragadósabb lett, tehát talán célszerű az almát cukrozni :). A zabpelyhet és a liszkeveréket elkeverem, elmorzsolom a margarinnal. Lehetne még lekvárt is tenni bele, de én kihagytam, m. így is ragadt picit (ezért is jött az öltet és tettem bele pici diót is). A tepsi aljába szórjuk az almát, a "tésztát" pedig egyenletesen elmorzsolgatom a tetejére. Előmelegített sütőben 180 fokon 30 perc alatt megsül. (ha nem meleg épp a sütő, az sem baj, akkor annyival több perc kell neki. Vaniliafagyival tálaltam, mindenkinek jobban csúszott :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése