2011. január 8., szombat

Római tál ahogy sikerült

1,5 kg krumpli
pár szál répa
2 kaliforniai paprika
1 fej lilahagyma
2 fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma
só, bors
1,5 kg színhús (mi karajt használtunk)
kakukkfű
oregano
borsikafű
kevés olaj


Az agyagedényt beáztatod, amíg az előkészületek folynak. A krumplit tetszés szerint kockázod, vagy karikázod, ez kerül az aljára. A húst jól beirdalod, belemasszírozod a fűszereket, és a fokhagymát, ráfekteted a krumplira, majd a zöldségeket tetszőlegesen felvágva elhelyezed a krumplin a hús körül. Lehet a krumplival rétegezni a zöldségeket, talán úgy még jobban vegyülnek az ízek. Sütés előtt kevés olajjal meglocsolod. Mi 3,5 órát sütöttük 180 fokon. 

14 megjegyzés:

  1. Ezt mindenképpen kipróbálnám, de érdekelne, h. ilen hosszú idő alatt nem fő szét a zöldség teljesen?
    Mert gondolom, a húsnak meg kell idő.
    Köszi a válszt előre is!

    VálaszTörlés
  2. a fenti hosszalas miatt en a hust elosutve tette bele mikor hasonlot csinaltam, mert akkor rovidul az ido. illetve ha mondjuk csirkemellbol csinalja az ember is rovidebb is eleg.

    VálaszTörlés
  3. Mivel se kevergetni nem kell, se bolygatni, így teljesen egyben maradtak a zöldségek, a képen látható állapotban. :) Nagyon finom volt, és a hús is omlós volt, meg az összes zöldség is. :)

    VálaszTörlés
  4. Ja és Magdi, a kenyérreceptet csak miattad tettem fel. :D Remélem, sikerült kipróbálni az új sütődet. :D

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, így is kipróbálom majd :-))) Teljesen bele vagyok zúgva az eszközbe, a következő lépés a zsömle és a kalács :-)
    Amúgy Xilit helyett (az ára miatt) nádcukorra álltam át... a tárcámnak így könnyebb :-))

    VálaszTörlés
  6. Amúgy imádom ezt a blogot (is), nagyon sokat merítek belőle! Nem is tudod, mennyit köszönhetek Neked :-D Főleg a blog Alapok részének ;-) Egy hete álltam neki a változtatásnak és már vannak jelei... úgyhogy maradok néma csodálód :-D
    B. Magdi (ez a Magdi nem az a magdi :-))) )

    VálaszTörlés
  7. ÖÖÖ csodálkoztam is, hogy még egy néven regisztráltál. :) Na mindegy, neked tettem fel a receptet, de gondolom rájöttél. :) Ahhoz meg hatalmas gratula, hogy máris vannak eredmények. :) Én sem hittem volna, hogy ilyen jó kaják mellett lehet bármi eredményt elérni. :) Hajrá-hajrá! :D

    VálaszTörlés
  8. Igen, és rájöttem, mi az, amit eddig rosszul csináltam... szóval köszi mégegyszer! :-)))

    VálaszTörlés
  9. Hogy össze-vissza ettem (bár még mindig hajlamos vagyok rá, de már figyelek). Amikor tudtam, gyorsan bekaptam valamit, amikor pedig nem volt időm, akkor néha egy napig egyáltalán nem ettem. És alig ittam... nem csoda, hogy a szervezetem sztrájkol. Most mozgok, és több kis adag kaját csomagolok el, amit csak be kell kapni, így nincs mentség, enni kell időben :-))) és napi 1,5 liter víz van kirendelve (még mindig kevés, de már alakul). Az emésztésemet rendbekapja, 2 hete semmi gondom vele :-))) Várom a jó időt és indul a koc-koc :-)

    VálaszTörlés
  10. Tök jó!!! :) Nagyon ügyes vagy! Amúgy az nekem is nehézség volt, hogy rá kellett készülni minden napra kajaügyileg, mert ha nem készülsz, nem lehet útközben olyat kapni, ami belefér... Szóval nagyon jól csinálod!!! A jó időt már én is nagyon várom!!!

    VálaszTörlés
  11. Igen, előre kell gondolkodni néha 2-3 napot is... de majd ez is menni fog egyszer :-) Köszi a támogatást, remélem, ezúttal minden másképp lesz, mint eddig oly sokszor :-)))

    VálaszTörlés
  12. Naná, hogy másképp lesz! Most úgy fogsz lefogyni, hogy közben finomakat eszel. :D :D :D

    VálaszTörlés
  13. Köszi a választ! Meglepődtem kicsit, hogy az én kedvemért tetted fel azt a receptet, én tényleg egy másik Magdi vagyok!:D
    Nagyon jó a blog, tök jó ötlet, klasszak receptek, gratula!

    VálaszTörlés