2010. december 25., szombat

Zöldséges hal

4 személy részére:
fél kg tengeri hal (én a Pangasius-ra szavazok:)
2 ek. olivaolaj
1 fej vöröshagyma
2-3 sárgarépa (nekem 3 vékony volt épp)
20 dkg zöldborsó
20 dkg kukorica
néhány ág friss rozmaring
fokhagyma granulátum
só, fehérbors
citrombors, színesbors
3 tojás
10 dkg füstölt sajt
kevés parmezán a tetejére

A halakat sós vízben megfőzöm, a víz lobogásától számított max. 3 percig, majd kiszedem és tányéron csöpögtetem. Az apró kockára szelt vöröshagymát az olivaolajon megpárolom kevés sóval, majd a sárgarépát karikára szelve hozzá adom, és fedő alatt párolom (ha szükséges nagyon kevés vizet hozzá adok). Néhány perc múlva a borsót és kukoricát is hozzáadom, sózom, és a rozmaring ágacskákat is elhelyezem a serpanyőben, fedő alatt készre párolom őket. A halat közben mindkét oldalán megszórom mind a citromborssal, mind pedig nagyon kevés színes borssal - ebből már csak az egyik oldalára teszek. Jénai tálat kiolajozok, elhelyezem a zöldséges ragu felét az alján, majd a 4 szelet halat ráteszem, erre jön a zöldség másik fele.  A tojást szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek, sózom-borsozom, majd a srágáját is hozzákeverem óvatosan, valamint a lereszelt füstölt sajtot. Ezt a zöldség tetejére halmozom, és 180 fokon összesütöm fedő (vagy fólia) alatt, majd az utolsó 5 percre leveszem róla a fedőt, és megszórom parmezánnal. Kikapcsolom mikor a teteje szép barna és ropogós. Nálunk ez lett a karácsonyi rántott hal alternatívája, és igen bevállt! :) Én köret nélkül ettem, a fiú családtagok azonban elbírtak még egy kis rizst mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése