2010. december 16., csütörtök

Zabkorpás palacsinta





1 l tej
250 g zabkorpa

5 tojás
csipet só
pár csepp folyékony édesítő

Az az igazi, ha a zabkorpát előző este beáztatod a tejbe, és hagyod a hűtőben állni. Legutóbb nekem finom szemű zabkorpát sikerült vennem (szinte por) és azzal többet sikerült sütni, ugyanis jobban felszívta a tejet, úgyhogy tudtam még önteni hozzá. Tehát a tejbe beáztatom a zabkorpát, sütés előtt pedig hozzáteszem a többi hozzávalót is. Sütésnél minden darab előtt kenni kell a sütőt, mert könnyen szakad, kicsit nehéz vele bánni. Fontos az is, hogy jó minőségű palacsintasütőben csináljuk! 
Tölteléknek túrókrémet, pudingot, vagy lekvárt szoktunk beletenni. A túrókrémet és pudingot xilittel készítem, a lekvárt pedig én tettem el saját gyümölcsből. :) Akár vacsorára is nyugodtan ehetjük, büntetés nélkül! A leírt mennyiségből a képen látható darabszám készült (20-25 db).

2 megjegyzés:

  1. isteni lett!!!!! fél adaggal csináltam és maradt is holnap ebédre. nagyon laktató. csak bénán sütöttem, de az uccsó 3 db jó lett, addigra jöttem rá hogy kell. :))) a köv. alkalommal már nem kis darabkák lesznek hanem egyben marad minden palacsinta :)

    VálaszTörlés
  2. Kipróbáltam. Tényleg nagyon finom. Viszont nekem csak akkor sikerült szépre, egészre sütnöm, ha vastagra csináltam, sok olajjal :((

    VálaszTörlés