2010. december 25., szombat

Lasagne


Tészta
150 g tk tönkölybúzaliszt
2 tojás

Hús
0,5 kg darált hús
1 fej vöröshagyma
paradicsom püré
oregano
só bors

Besamel
2 ek vaj/margarin
2 ek liszt (ehhez zabpehely lisztet szoktam használni)
0,5 l tej
1 mk szerecsendió
bors

sok sajt (30-40 dkg)

Először elkészítem a tésztát, és kinyújtom akkorára, hogy négy rétegben le tudjam fektetni a tepsibe. 
Ezek után készítem a besamelt. A vajon lassú tűzön megpirítom a lisztet, majd fokozatosan felengedem a tejjel, végül fűszerezem ízlés szerint.
A húst a kövekezőképp készítem: az olajon megüvegesítem a hagymát, majd megpirítom rajta a húst. A végén ráöntöm a sóval-borssal-oregánóval fűszerezett paradicsom pürét. 
A tepsi aljára besamelt teszek. Arra jön az első réteg tészta. Rászedem a hús egyharmadát, reszelek rá sajtot, majd ismét besamel. Arra kerül a következő réteg tészta, és ezt ismétlem. A végén besamel mártás, és annak a tetejére is jó sok reszelt sajt. 170 fokon szoktam jó 30 percet sütni. (Nekem sajnos most nem sikerült jó sajtot vennem, ezért ilyen szálas maradt, nem olvadt össze. De az igazi akkor, amikor teljesen szétfolyik rajta...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése