2010. december 12., vasárnap

Tárkonyos csirkeragu leves


kb. 8 főre:

2 fej vöröshagyma
5o dkg csirkemell
ízlés szerint zöldségek (jobb híján egy fél kg mexikói zöldségkeverék is remek)
fél dl olivaolaj
só, bors, tárkony
húsleveskocka

A hagymát megpucolom, apróra szelem, az olajon üvegesre párolom. Ekkor az apróra felvágott csirkemellett beleteszem, és picit pörkölöm, hogy a külseje kifehéredjen, sőt én szeretem ha picit "odasül", sózom, borsozom. Már mikor épp jó, mehet bele az ízlés szerinti tárkony mennyiség, és a zöldségek is. Együtt is - még mindig hozzáadott folyadék nélkül - pörkölöm őket néhány percig. Ekkor öntöm fel vízzel - ízlés szerint ki mennyire szereti sűrűn a levest - majd a folyadék függvényében teszek bele 1-2 leveskockát. Mikor felforrt, fontos utánafűszerezni, eddigre már minden belevaló meg szokott főni - ezért is kell viszonylag apróra szelni őket. Néha kis tejszínnel szoktam behabarni. A képen a natúr verzió látható.

1 megjegyzés:

  1. Ma megcsináltam, tejföllel habarva is nagyon fini :-)

    A recept egyébként világhírű lett, mert egy Dubaiban élő barátomnak is elküldtem, aki nagyon szenved a hazai ízek hiányától. Csak tejfölt nem kap ott sehol :-)

    VálaszTörlés