2010. december 11., szombat

Kukorica leves




1 fej vöröshagyma
kis olaj, amin megpirítjuk
1 db kaliforniai paprika
1 kukoricakonzerv levével együtt
2 dl tejszín
1 csapott ek. étkezési keményítő 
kb 2 dl víz (lehet kevesebb vagy több is, ízlés szerint)
fűszerek: só, bors, ki lehet próbálni kis fokhagymával, kis chillivel
én tettem bele fél leveskockát is

A felaprított hagymát olajon megpirítjuk. A felkockázott paprikát is hosszátesszük, kicsit azt is fonnyasztjuk. Jön a keményítő és a víz is. Itt szúrtam közbe a fél leveskockát, hogy elolvadjon. Beletesszük a kukoricakonzervet a levével együtt, majd felforraljuk. A végén beleöntjük a tejszínt is. Néha tejjel helyettesítem, de olyankor nem túl krémes. Közben ne felejtsük el a fűszerezést sem! A felét kiszedtem, leturmixoltam, majd visszaraktam. Így lett egy félig krémlevesem. 

3 megjegyzés:

  1. Megcsináltam, de én raktam bele egy kis tárkonyt is. Nekem úgy jobban ízlett!:)

    VálaszTörlés
  2. Na, ez tök jó! Főként h. mertél variálni rajta! Én (Anett) nagyon pici curry-t szoktam bele tenni a szárított fokhagyma mellé, mert nekem úgy jön e, de a lényeg h. merjünk variálni! Grat! :)

    VálaszTörlés
  3. Kipróbáltam, de hogy nem volt keményítő, úgyhogy teljes kiőrlésű liszttel... Hát... Főzelék lett belőle (valamit elszámoltam) de azért az íze nagyon fincsi volt! :)

    VálaszTörlés