2010. december 26., vasárnap

Gesztenyefelfújt csokoládéval

A képen látható mennyiséghez:

50 dkg gesztenyemassza
5 dkg Xilit
3 dkg Fruktóz
6 tojás
20 dkg étcsoki
1/2 dl rum (én meggylét használtam és kis aromát - kapható természetes is)
néhány szem meggy (ha van otthon)
növényi tejszínhab

A tojásokat szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek (csipetnyi sóval). A Xilitet - fruktózt porrá darálom és felverem a tojások sárgájával, és az áttört gesztenyepüréhez keverem (eddig lehet robotgéppel). Ehhez keverem óvatosan (kézi habkeverővel) a tojásfehérjét. Az így kapott masszát tűzálló tálkákba helyezem (nekem egy nagy volt így abba tettem az egészet). Gőz fölött megolvasztottam a csokoládét és ekkor kell a rumot (vagy a saját készítésű meggylevet + rum/aromát) hozzákeverni. Az így kapott csokikrémet belecsorgattam a tál(kák) közepébe, végén rádobtam néhány szem meggyet. Előmelegített sütőben 190 fokon, ha kis tálkákról beszélünk 20 percig, az egybe nagyot k. 45 percig, ill. tűpróbáig sütöttem úgy, hogy a suflé-tálat tepsibe helyzetem, amibe frissen forralt vizet öntöttem kb. 2-3 cm magasan (fontos h. gőzben süljön!). Tálaláskor növényi tejszínhabbal tálaltam.

megj: elnézést a "csúnya" képért, de talán önmagáért beszél, h. akkor kaptam észbe, mikor már csak egy adag maradt a tálban, ill. egyik családtag fél adagját tudtam még lekattintani! :) Ugyanakkor talán így könnyebb elképzelni, h. a csoki lesüllyed a tál aljára, a gesztenyemassza meg átsül, tálalásnál ezért fontos h. mindenkinek jusson mindenből :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése