2010. december 12., vasárnap

Gomba túrópaplanban

fél kg gomba (pl. csiperke)
25 dkg túró
2 ek natúr joghurt
3 ek tejföl
2 tojás
só, citrombors, fokhagymabors, (esetleg színes bors) fokhagyma granulátum

A gombákat alaposan megmostam, mivel nem voltak túl nagyok, nem is szeltem őket fel (persze ha valaki szeretné, tegye bátran). Fontos a gombát besózni, és kicsit állni hagyni. Közben elkészítem a "paplant". A túrót villával áttöröm, sózom, borsozom (ha valakinek nincs otthon a fenti borsokból, használhat fehérborsot v. sima feketeborsot is, de így pikánsabb), hozzáadom a joghurtot és tejfölt, valamint a tojás sárgáját, jól kikeverem. A tojás fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, majd a túrós krémhez keverem óvatosan, h. ne törjön össze.  Kikent tűzálló edénybe tettem a gombát, nyakonöntöm a túrós krémmel és sütőben először fólia alatt (kb. 20 perc) majd fólia nélkül kb. 10 perc készre sütöm. (a sütési idő nagyon eltérő lehet, inkább figyelni kell). Ma találtam ki, de nagy sikert aratott! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése